Planmatig onderhoud

Goed onderhoud zorgt voor een prettig en veilig thuis. Daarom werken we hier elke dag aan. Voordat een woning opnieuw verhuurd wordt, maken we deze in orde. Ook voeren we reparaties uit als je een probleem meldt. 

Elk jaar bekijken we welke woningen planmatig onderhoud nodig hebben. Dat kan een schilderbeurt aan de buitenkant van de woning zijn, het herstellen van de gevel, het vervangen van de cv-ketel of dakgoot of het vernieuwen van de badkamer, keuken of toilet. Sommige werkzaamheden voeren we één keer in de tien jaar of langer uit. Ander onderhoud doen we eens per twee jaar. Je krijgt per e-mail of brief bericht wanneer onderhoud aan uw woning staat gepland en welk onderhoud dat is.

Hier vind je het overzicht waar we in 2025 planmatig onderhoud gaan uitvoeren. 

Veel gevraagd over Planmatig onderhoud

Moet ik betalen voor planmatig onderhoud?

Algemeen

Meestal zijn de kosten voor planmatig onderhoud voor rekening van Sint Joseph. Als we jou opties aanbieden, is dat meestal tegen éénmalige betaling. Dit laten we jou altijd vooraf weten. Laat je tijdens het planmatig onderhoud extra werkzaamheden uitvoeren door de aannemer? Dan zijn deze kosten altijd voor jouw eigen rekening.

Wanneer wordt planmatig onderhoud aan mijn woning uitgevoerd?

Algemeen

Hier vind je het overzicht waarin ja kan zien waar wij planmatig onderhoud uitvoeren. Het gaat om werkzaamheden, zoals schilderwerk, herstelwerk of het vervangen van cv-ketels. De lijst is zo compleet mogelijk opgesteld. Toch kunnen in de loop van het jaar nog complexen worden toegevoegd of aanpassingen worden gedaan. Dat kan zijn om technische of financiële redenen.

Er wordt binnenkort (planmatig) onderhoud aan mijn woning uitgevoerd. Hoe gaat dat in zijn werk?

Algemeen

U krijgt hierover bericht via e-mail of een brief. Daarin staat welk onderhoud er gaat gebeuren en bij wie u terecht kunt met uw vragen. Ook leest u in de brief welk bedrijf namens Sint Joseph het onderhoud gaat uitvoeren en wanneer zij gaan beginnen.

Ik heb na de uitvoering van planmatig onderhoud (renovatie) technische problemen gekregen. Bij wie meld ik dit?

Algemeen

Als er planmatig onderhoud is uitgevoerd in of aan jouw woning en je krijgt technische problemen, meld dit dan zo snel mogelijk via het contactformulier (met vermelding dat het ná planmatig onderhoud is) aan onze projectleider. Onze projectleider zal dan contact opnemen met de aannemer zodat er een afspraak met jou gemaakt kan worden om het probleem te verhelpen.

In verband met lopende garantieafspraken verzoeken wij je in dit geval geen reparatieverzoek in te dienen via een reparatieverzoek

Mijn woning is geschilderd. De ramen zijn erg vies geworden. Wat nu?

Algemeen

We adviseren je de ramen de eerste weken niet te wassen omdat de verf nog moet drogen. Na het planmatig schilderen doen we altijd een glasbewassing bij alle woningen.

Kan ik het (RAL-) kleurnummer krijgen van het schilderwerk van mijn woning?

Algemeen

Kleurnummers kan je opvragen bij Sint Joseph via ons contactformulier.

Wat doet een inspecteur bij een conditiemeting?

Algemeen

Wij laten een conditiemeting uitvoeren door een gespecialiseerd bedrijf. De deskundige medewerkers bekijken de woningen aan de buitenzijde. Je kan een inspecteur tegenkomen in jouw straat of complex. Ook heeft diegene toegang tot de algemene ruimte van een complex. Een inspecteur komt niet binnen in een woning. Een medewerker is te herkennen aan een hesje van Sint Joseph en heeft een kopie van de brief die wij naar huurders sturen bij zich.  

Waarom voert Sint Joseph conditiemetingen uit?

Algemeen

Met een conditiemeting bekijken wij de kwaliteit van onze woningen. De inspecteur bekijkt de woningen volgens een bepaalde vastgestelde werkwijze/aanpak. Hij geeft een score aan ieder onderdeel. Alle scores worden bij elkaar opgeteld en geven ons een totale score van de kwaliteit van de woning. De resultaten van de conditiemeting helpen ons om beter te bepalen welke werkzaamheden wij de komende jaren aan onze woningen moeten uitvoeren.

Wie voert de conditiemeting uit?

Algemeen

Wij hebben firma Nibag opdracht gegeven de conditiemeting voor ons uit te voeren. In de maanden juli tot en met september gaan de inspecteurs hiervoor op pad.