reparatieverzoek

Een gebrek of storing aan uw woning of woongebouw is vervelend. Wij helpen u graag om dit vakkundig te verhelpen. Uw reparatieverzoek geeft u hieronder via de knop aan ons door, via het klantportaal of door ons te bellen op nummer 0546 87 58 00. 

Onze woningen zijn verzekerd tegen glasschade. Glasschade kunt u 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch melden bij De Glaslijn, telefoonnummer 0800 020 50 50 (gratis). De Glaslijn zorgt dat de ruit zo snel mogelijk wordt vervangen of regelt een noodvoorziening.

Veel gevraagd over reparatieverzoek

Als ik een reparatieverzoek heb, waar meld ik die? ​

Algemeen

Een reparatieverzoek is een verzoek om een defect of een storing aan of in uw woning/complex op te lossen. U kunt uw reparatieverzoek direct regelen via Mijn Sint Joseph of via de button 'Reparatieverzoek'.

Gaat het om een spoedgeval? De snelste manier om ons te bereiken is door ons te bellen. Buiten kantoortijden wordt u doorgeschakeld naar onze meldkamer. De telefonist helpt u direct verder.

Bij mij zijn werkzaamheden gedaan en er is materiaal blijven liggen. Hoe kan ik dit melden?

Algemeen

Fijn dat u ons hiervan op de hoogte brengt. U kunt dit melden via het contactformulier.

De afvoer van mijn wasmachine lekt. Wat moet ik doen?

Algemeen

U kunt uw reparatieverzoek direct regelen via Mijn Sint Joseph of via de button 'reparatieverzoek' op onze website.

Wat doe ik met een spoedreparatie in de avond of in het weekend?

Algemeen

Heeft u een storing of schade die niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? Bijvoorbeeld een ernstig lekkende waterleiding, een verstopte hoofdriolering, een ernstige daklekkage of een liftstoring? Bel ons dan op telefoonnummer (0546) 87 58 00. U wordt direct doorverbonden met de wachtdienst.

In geval van een gaslek
Bij een gaslekkage of een vermoeden van een gaslekkage, adviseren wij u direct telefonisch contact op te nemen met Sint Joseph. Buiten kantoortijden wordt u doorverbonden met de wachtdienst.

Overige verzoeken kunt u gemakkelijk indienen via Mijn Sint Joseph. U kunt via Mijn Sint Joseph onder andere de status van uw verzoek inzien en andere zaken regelen.

Een (technisch) onderdeel in mijn woning is kapot. Kan ik deze omruilen?

Algemeen

Als u lid bent van het Abonnement klein onderhoud van Sint Joseph dan kunt u kapotte technische onderdelen in uw woning omruilen voor een nieuw exemplaar (behalve wanneer deze schade door eigen toedoen is ontstaan). Denkt u bijvoorbeeld aan een toiletbril, kraan, afdekplaatje voor het stopcontact of doucheslang. U kunt materialen ruilen bij de balie van onze werkplaats aan de Twentelaan 4 (schuin tegenover ons kantoor). Deze balie is open van maandag tot en met donderdag van 16.00 tot 16.30 uur. Neemt u wel het defecte onderdeel mee, zodat we kunnen zien wat u precies nodig heeft.

Bent u nog geen lid van het Abonnement klein onderhoud dan kunt u zich aanmelden via Mijn Sint Joseph.

Bij het afhalen van het behang laat het stucwerk los, waar kan ik dit melden?

Algemeen

U kunt uw melding en reparatieverzoek direct regelen via Mijn Sint Joseph of via de button 'reparatieverzoek' op onze website.

Ik heb schade veroorzaakt aan mijn woning. Wat moet ik doen?

Algemeen

Dat is vervelend, maar het kan gebeuren. U kunt een reparatieverzoek indienen via de website. U kunt de toedracht en de schade toelichten in het daarvoor bestemde opmerkingenveld. Ook kunt u het contactformulier gebruiken om de veroorzaakte schade aan ons door te geven. Wij kunnen de schade herstellen en brengen de kosten bij u in rekening.

Wat kan ik doen tegen condensvorming op de ramen?

Algemeen

Condens ontstaat aan het uiteinde van het glas, het koudste deel van het huis.

Condens komt niet alleen voor op ramen maar op alle koude plekken in de kamer. Het veroorzaakt uitslag en schimmelvlekken op muren. Wanneer u bepaalde regels in acht neemt, kan de condens worden teruggedrongen of zelfs helemaal verdwijnen.

- Lucht uw huis wat vaker zodat de condens vermindert. Dit dient niet te worden gedaan via constante ventilatie of het openen van het rooster.
- Ventilatie via een groot open raam bespaart energie en voorkomt condens- en schimmelvorming. Het raam dient 5 tot 10 minuten wijd open te staan met de verwarming uit. De lucht die gevuld is met waterdamp wordt vervangen door frisse lucht. Herhaal dit drie tot vier keer per dag.
- Ruimte op het noorden verdient speciale aandacht omdat deze in de winter sneller koud wordt dan de ruimte in kamers die op het zuiden zijn gelegen. Het is beter om de temperatuur rond de 17-18 graden te houden.
- Voorkom temperatuurverschillen in de kamers.
- Lucht bij voorkeur het huis ‘s ochtends gedurende 20 minuten en zorg daarna voor een constante verwarming van de kamers.
- Condensvorming kan worden voorkomen door een toevoer van warme lucht.
- Gebrek aan verwarming veroorzaakt condens en schimmelvorming.
- We raden u aan om de verwarming niet steeds aan en uit te zetten zodat het huis ook ’s nachts een constante temperatuur heeft.

Oorzaak condens op ramen

De oorzaak van condens op ramen heeft te maken met grote temperatuurverschillen binnen en buiten. Ook speelt de luchtvochtigheid een belangrijke rol.

Vaak treedt condens op ramen bij koud weer vaak op. Zeker als de luchtvochtigheid binnen wat hoger is.

Denk bijvoorbeeld aan het volgende:

Stel u droogt uw was op een droogrek in een kamer binnenshuis. De ruimte is niet of nauwelijks verwarmd en de kamer is ook niet geventileerd.

Er staat dus ook geen raam open of iets dergelijks. Door het koud weer buiten, de hoge luchtvochtigheid binnen (de was), de warmere temperatuur binnen als buiten en dat de ruimte niet geventileerd wordt zal onvermijdelijk leiden tot condens op de ramen.

Door een koude buitenlucht kan het zijn dat de ramen binnen beslaan.

Wanneer het koude oppervlak van glas in contact staat met warme, vochtige lucht binnen, zal er een waterdamp kunnen ontstaan die zich afzet op de binnenkant van het enkel of zelfs dubbel glas.

Dit noemen we dan condens.

Dit beslaan van de onderkant van de ramen noemen we in de volksmond condensvorming. Meestal is het binnen een stuk warmer als buiten en daardoor zet zich vocht af op de binnenkant van de ramen.

Als de buitentemperaturen weer wat hoger zijn zal de condens op ramen achterwege blijven. Met name in het vroege voorjaar of najaar is er meer kans op condensvorming.

De slagboom van ons parkeerterrein werkt niet. Bij wie kan ik dit melden?

Algemeen

U kunt melding maken via het contactformulier. Vermeldt u hierbij de exacte loctatie, zodat wij zo snel mogelijk een monteur langs kunnen sturen.

In de avonduren of in het weekend kunt u ons bellen. U wordt doorverbonden met onze meldkamer en door de telefonist verder geholpen.

Er is iemand bij mij aan de deur (geweest). Hoe weet ik dat deze persoon namens Sint Joseph komt?

Algemeen

Als er onderzoek in uw wijk of woning wordt gedaan of werkzaamheden worden uitgevoerd, dan ontvangt u van ons hierover een e-mail of brief. Onze medewerkers en de bedrijven die voor ons werken, bijvoorbeeld een aannemer, kunnen zich legitimeren. Vraagt u gerust om het legitimatiebewijs en/of de brief. Vertrouwt u het niet? Neemt u dan contactformuliermet ons op.

De afvoer van mijn wastafel lekt. Wat moet ik doen?

Algemeen

U kunt uw reparatieverzoek direct regelen via Mijn Sint Joseph of via de button 'reparatieverzoek' op onze website.

We willen u vriendelijk verzoeken een opvangbak onder de afvoer te plaatseN totdat de lekkage verholpen kan worden.

Mijn kraan is kapot. Waar kan ik dit melden?

Algemeen

Als u lid bent van het Abonnement klein onderhoud kunt u hiervoor een reparatieverzoek  indienen via onze website en wordt de reparatie door ons vergoed. Als u geen lid bent van het Abonnement klein onderhoud moet u zelf zorgdragen voor reparatie.

De regenpijp (hemelwaterafvoer) van mijn woning is verstopt. Wat moet ik doen?

Algemeen

Indien u zeker weet dat de regenpijp een verstopping heeft kunt u een reparatieverzoek indienen via Mijn Sint Joseph of via de button 'reparatieverzoek'.

Als de regenpijp het hemelwater niet kan afvoeren omdat de dakgoot vol ligt met bijvoorbeeld bladeren dan kunt u een verzoek bij Sint Joseph indienen via het contactformulier om de dakgoten schoon te laten maken. 

Kan ik een offerte aanvragen ten behoeve van een reparatie/woningverbetering?

Algemeen

Dit is niet mogelijk, wij hebben bij Sint Joseph geen klussendienst en geven daarom geen offertes voor bepaalde werkzaamheden. Hiervoor dient u zelf een klussenbedrijf in te schakelen. 

Ik constateer lekkage in de algemene ruimte van ons complex. Waar meld ik dit?

Algemeen

Fijn dat u ons hiervan op de hoogte wilt stellen. U kunt hiervan melding maken via de button 'reparatieverzoek indienen' op onze website.

Lukt het niet om de melding te doen via bovengenomede button maakt u dan gebruik van het contactformulier. Wilt u zo vriendelijk zijn om duidelijk te vermelden om welk complex/ adres het gaat en waar de lekkage zich bevindt.

De sleutel van mijn buitenkraan is defect, kan ik een nieuwe krijgen?

Algemeen

Nee, wij hebben geen sleutels van buitenkranen. U moet zelf een nieuwe halen bij bijvoorbeeld de firma Van Buuren.

De (thermostaat)knop van de radiator zit vast/ is defect. Bij wie kan ik dit melden?

Algemeen

U kunt hiervoor een reparatieverzoek indienen bij Energiewacht via telefoonnummer 088 555 30 00.

Als u niet in de gelegenheid bent om te bellen dan kunt u uw reparatieverzoek digitaal indienen via de website van Energiewacht. Energiewacht neemt contact met u op om een afspraak in te plannen.

Ik ben niet tevreden over de uitvoering van de reparatie die gedaan is. Hoe kan ik dit melden?

Algemeen

Vervelend dat de reparatie niet naar wens is uitgevoerd. U kunt ons hierover berichten via ons contactformulier. Wilt u zo vriendelijke zijn om te vermelden waarover u niet tevreden bent en/of wat er niet goed is gegaan? Zo nodig zullen we een nieuwe afspraak met u inplannen.

Er wordt binnenkort liftonderhoud gepleegd bij ons in het complex. Hoe is het geregeld bij o.a. calamiteiten?

Algemeen

Uw projectleider en/of wijkbeheerder kan u hierover informeren. Liften buiten werking zullen ten alle tijden zo snel mogelijk in gebruik worden gesteld. Bij gepland onderhoud ontvangt u altijd een brief van ons met informatie over de werkzaamheden. 

Waar kan ik materialen omruilen?

Algemeen

Voor het omruilen van materialen kunt u terecht bij de balie van onze werkplaats aan de Twentelaan 4 (schuin tegenover ons kantoor) op:

maandag tot en met donderdag van 16.00 tot 16.30 uur