Uploaden documenten WoningHuren.nl

Wij bieden je graag een huurwoning aan. Voordat je deze woning van ons kunt huren, hebben wij informatie van jou nodig. Hieronder lees je welke informatie wij nodig hebben. Wij hebben deze informatie nodig van alle mensen die met u meeverhuizen.

  • Verklaring Geregistreerd Inkomen (VGI)
    Dit heet ook wel een inkomensverklaring. Je krijgt deze van de Belastingdienst. Je kunt dit formulier downloaden via www.belastingdienst.nl met uw DigiD.

    Heb je geen inkomensverklaring en geen DigiD? Dan kan je jouw inkomensverklaring helaas niet op tijd inleveren. Wij bieden de woning dan aan de volgende kandidaat aan.

Tip!
Vraag nu alvast jouw inkomensverklaring op bij de Belastingdienst. Bel met telefoonnummer 0800-0543. Hiervoor heb je jouw burgerservicenummer (BSN) nodig. Je ontvangt de verklaring dan binnen 5 werkdagen.

  • Loonstroken en/of uitkeringsspecificatie
    Upload jouw loonstroken of uitkeringsspecificaties van de laatste 3 maanden. Krijg je jouw loonstroken per week? Upload dan minimaal de laatste 4 loonstroken.

Ben je een zelfstandig ondernemer?
Upload dan de aangifte van het afgelopen jaar, een resultatenrekening of een prognose van het lopende jaar. Wanneer je een resultatenrekening of prognose aanlevert dient deze door een erkende boekhouder opgesteld en ondertekend te zijn.

Heb je geen inkomen?
Stuur ons dan een e-mail waarin je bevestigt dat je geen inkomen hebt. Ook hebben wij nog steeds jouw inkomensverklaring van de Belastingdienst nodig. Je hoeft geen loonstrook of uitkeringsspecificatie te uploaden. 

  • Verhuurdersverklaring
    Upload een verhuurdersverklaring van de afgelopen 3 jaar. Deze hebben wij altijd nodig, ook als je nu geen huurder bent Deze verklaring vindt u hier.
    • Je kan iedere woonsituatie opschrijven op deze verklaring.
    • Heb je meerdere woningen gehuurd in de afgelopen 3 jaar? Vul dan voor elke woning een aparte verklaring in.
    • Deel 1 vul je zelf in. Deel 2 laat je invullen door alle verhuurders van de afgelopen 3 jaar.
    • Zet altijd jouw handtekening onder de verklaring.
  • Uittreksel BRP van de gemeente
    Upload een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) met jouw woonhistorie. Dit is een verklaring van de gemeente waarin wij alle adressen zien waar u gewoond heeft. Wil je bij ieder adres noemen of je huurder, eigenaar of inwoner van het adres bent of was?

Tip!
Maak een afspraak bij het gemeentehuis om een uittreksel BRP aan te vragen. Dan krijg je de verklaring direct mee. Doe je dit online? Dan duurt het 5 dagen. Je kan het uittreksel dan niet op tijd inleveren. Wij bieden de woning dan aan de volgende kandidaat aan.

Let op
Huur je op dit moment al van ons een woning? Dan hoef je geen uittreksel te uploaden.

  • Sta je onder bewind en/of heb je begeleiding, upload dan:
    • Schriftelijke toestemming van jouw bewindvoerder voor het huren van deze woning en de beschikking;
    • Kopie van begeleidingsovereenkomst met een zorginstelling.
  • Als je een koophuis hebt: hypotheekgegevens van jouw bank
    Heb je een koophuis? Upload dan:
    • het jaaroverzicht van de bank waar je jouw hypotheek hebt.
    • hypotheekverklaring van jouw bank.
    • als jouw woning verkocht is, upload dan de verkoopakte van jouw woning, of
    • een document van jouw bank of hypotheekverstrekker waaruit blijkt dat je geen hypotheek meer hoeft te betalen, of
    • jouw echtscheidingsconvenant waaruit blijkt dat je geen hypotheek meer hoeft te betalen.