Uploaden documenten WoningHuren.nl

Uploaden documenten WoningHuren.nl

Wij bieden u graag een huurwoning aan. Voordat u deze woning van ons kunt huren, hebben wij informatie van u nodig. Hieronder leest u welke informatie wij nodig hebben. Wij hebben deze informatie nodig van alle mensen die met u meeverhuizen, behalve van uw (eventuele) kinderen.

  • Verklaring Geregistreerd Inkomen (VGI)
    Dit heet ook wel een inkomensverklaring. U krijgt deze van de Belastingdienst. U kunt dit formulier downloaden via www.belastingdienst.nl met uw DigiD.

    Heeft u geen inkomensverklaring en geen DigiD? Dan kunt u uw inkomensverklaring helaas niet op tijd inleveren. Wij bieden de woning dan aan de volgende kandidaat aan.

Tip!
Vraag nu alvast uw inkomensverklaring op bij de Belastingdienst. Bel met telefoonnummer 0800-0543. Hiervoor heeft u uw burgerservicenummer (BSN) nodig. U ontvangt de verklaring dan binnen 5 werkdagen.

  • Loonstroken en/of uitkeringsspecificatie
    Upload uw loonstroken of uitkeringsspecificaties van de laatste 3 maanden. Krijgt u uw loonstroken per week? Upload dan minimaal de laatste 4 loonstroken.

Bent u een zelfstandig ondernemer?
Upload dan de aangifte van het afgelopen jaar, een resultatenrekening of een prognose van het lopende jaar. Wanneer u een resultatenrekening of prognose aanlevert dient deze door een erkende boekhouder opgesteld en ondertekend te zijn.

Heeft u geen inkomen?
Stuur ons dan een e-mail waarin u bevestigt dat u geen inkomen heeft. Ook hebben wij nog steeds uw inkomensverklaring van de Belastingdienst nodig. U hoeft geen loonstrook of uitkeringsspecificatie te uploaden. 

  • Verhuurdersverklaring
    Upload een verhuurdersverklaring van de afgelopen 3 jaar. Deze hebben wij altijd nodig, ook als u nu geen huurder bent. Deze verklaring vindt u hier.
    • U kunt iedere woonsituatie opschrijven op deze verklaring.
    • Heeft u meerdere woningen gehuurd in de afgelopen 3 jaar? Vul dan voor elke woning een aparte verklaring in.
    • Deel 1 vult u zelf in. Deel 2 laat u invullen door alle verhuurders van de afgelopen 3 jaar.
    • Zet altijd uw handtekening onder de verklaring.
  • Uittreksel BRP van de gemeente
    Upload een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) met uw woonhistorie. Dit is een verklaring van de gemeente waarin wij alle adressen zien waar u gewoond heeft. Wilt u bij ieder adres noemen of u huurder, eigenaar of inwoner van het adres bent of was?

Tip!
Maak een afspraak bij het gemeentehuis om een uittreksel BRP aan te vragen. Dan krijgt u de verklaring direct mee. Doet u dit online? Dan duurt het 5 dagen. U kunt het uittreksel dan niet op tijd inleveren. Wij bieden de woning dan aan de volgende kandidaat aan.

Let op
Huurt u op dit moment al van ons een woning? Dan hoeft u geen uittreksel te uploaden.

  • Staat u onder bewind en/of heeft u begeleiding, upload dan:
    • Schriftelijke toestemming van uw bewindvoerder voor het huren van deze woning en de beschikking;
    • Kopie van begeleidingsovereenkomst met een zorginstelling.
  • Als u een koophuis heeft: hypotheekgegevens van uw bank
    Heeft u een koophuis? Upload dan:
    • het jaaroverzicht van de bank waar u uw hypotheek heeft.
    • hypotheekverklaring van uw bank.
    • als uw woning verkocht is, upload dan de verkoopakte van uw woning, of
    • een document van uw bank of hypotheekverstrekker waaruit blijkt dat u geen hypotheek meer hoeft te betalen, of
    • uw echtscheidingsconvenant waaruit blijkt dat u geen hypotheek meer hoeft te betalen.